Mursi Menang Tokoh Paling “Afdhal” di Media Arab


Kaherah . Pelbagai survey yang dilakukan media Mesir maupun negara Arab memenangi Presiden Mursi sebagai Person of The Year 2013 . Misalnya survey yang dilakukan almasryalyoum.com , kelihatan Presiden Mursi menang secara telak .

Sokongan yang diberikan kepada beliau untuk menjadi tokoh tahun ini mencapai 90 % responden . Beliau mendapat 28.131 suara ( 90.6 % ) , sedangkan As - Sisi hanya mendapat 1387 suara ( 4.5 % ) . Adapaun Hamdain Shabbahi mendaatkan 1.7 % saja .


Kemenangan Presiden Mursi bahkan tidak hanya diraih pada media - media umum . Dalam survey yang dilakukan media penyokong rampasan kuasa pun , Presiden Mursi menang . Misalnya dalam laman alwafd.org , Presiden Mursi hingga kini mendapatkan sokongan 58263 suara , sedangkan As - Sisi dan Hamdain Shabbahi masing masing - masing 47155 suara dan 340 suara .


Demikian juga dalam media Arab non - Mesir . Misalnya survey yang dilakukan sebuah media Palestin , alwatanvoice.com , Presiden Mursi juga masih berada di urutan pertama yang memenangi sokongan terbanyak sebagai tokoh Arab paling " afdhal " untuk tahun 2013 . ( msa / dakwatuna / fj - p )Editor : Moh Sofwan Abbas
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori ARTIKEL PANAS / ISU UMUM / KELEBIHAN / tahukah anda dengan judul Mursi Menang Tokoh Paling “Afdhal” di Media Arab. Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://cmdia.blogspot.com/2013/12/mursi-menang-tokoh-paling-afdhal-di.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown -

Belum ada komentar untuk "Mursi Menang Tokoh Paling “Afdhal” di Media Arab"

Post a Comment

terima kasih kerana sudi memberi coment, harap datang ke blog ini lagi ya.