Ikhwan Kecam Peledakan Bom di Manshurah


Manshura . Beberapa pimpinan Ikhwanul Muslimin menyatakan mengecam aksi letupan di pejabat polis yang terjadi pada Selasa ( 24/12/2013 ) awal hari tadi . Letupan besar ini mengakibatkan kejatuhan 14 orang mangsa meninggal dunia , dan kira-kira 200 orang lain terluka .

Di antara pimpinan yang memberikan kenyataan adalah Dr . Yusri Hani . Beliau menyatakan , " Kejadian ini adalah sebuah aksi kejahatan yang tidak diredai dalam ajaran Islam . Kami sangat mengecam tindakan ini , dan menuntut agar segera dicari siapa yang terlibat di dalamnya . Letupan ini adalah perbuatan orang yang penakut .

Tidak ada seorang pun yang mencintai negara ini menyetujuinya . Kejadian ini menunjukkan adanya pihak - pihak yang melakukan khianat kepada Mesir , ingin Mesir masuk ke dalam keadaan perang , kemusnahan , dan kekerasan . Hanya kepada Allah swt . kita meminta agar Mesir dijaga dari kejahatan orang - orang yang khianat . "

Sementara itu , Dr . Saifuddin Abdul Fattah , guru besar ilmu politik Universiti Kaherah , menyatakan bahawa sangat aneh jika Ikhwanul Muslimin yang dituduh dalam aksi letupan bom ini . Kerana di dalam pejabat ini terdapat 50 orang tahanan demonstran Ikhwanul Muslimin . Tidak mungkin Ikhwan tega membunuh saudara - saudaranya sendiri . ( msa / dakwatuna / klmty )
Redaktur: Moh Sofwan Abbas
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori INFO / ISU UMUM / KELEBIHAN dengan judul Ikhwan Kecam Peledakan Bom di Manshurah . Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://cmdia.blogspot.com/2013/12/ikhwan-kecam-peledakan-bom-di-manshurah.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown -

Belum ada komentar untuk "Ikhwan Kecam Peledakan Bom di Manshurah "

Post a Comment

terima kasih kerana sudi memberi coment, harap datang ke blog ini lagi ya.