Gambar Ayam bogel tanpa bulu...Menarik



Seorang ahli genetik Israel, Avigdor Cahaner, menghasilkan genetik ayam tak berbulu pertama di dunia di fakulti genetik Rehovot Agronomy Institute dekat Tel Aviv, Israel.

Ayam dengan kulit telanjang diciptakan dengan perkawinan silang antara Ayam Broiler dengan spesies ayam yang memiliki leher tak berbulu.

Idea di belakang pembangunan ayam telanjang ini bertujuan menghasilkan spesies ayam yang lebih berkesan, iaitu ayam yang boleh bertahan hidup di negara-negara beriklim panas, dengan kata lain ayam yang akan menjimatkan kos penyelenggaraan ayam proses.

Dan tentu saja, ayam ini tidak memerlukan pencabutan bulu sebelum diolah, sehingga mengurangkan kos pengeluaran di kilang pemprosesan.

Namun banyak yang menentang inovasi genetik ayam tak berbulu ini dan mengatakan bahawa perubahan tidak mendapat manfaat haiwan, dan pada kenyataannya kemungkinan untuk membuat hidup ayam-ayam tanpa bulu ini lebih buruk.

Profesor Avigdor Cahaner, membela ayam generasi bogel ini dengan mengatakan,
“Ini bukan ayam rekayasa genetik, itu berasal dari keturunan alam yang karakteristiknya telah dikenal selama 50 tahun, saya hanya membantunya untuk cepat tumbuh. Ayam broiler ini ayam normal, kecuali untuk fakta ia tidak memiliki bulu.”

Para saintis juga berharap generasi baru akan tumbuh lebih cepat kerana tidak perlu menggunakan tenaga untuk menuumbuhkan bulu di tubuhnya, sehingga ayam akan memfokuskan makanan yang diserapnya untuk dijadikan daging sehingga ayam boleh lebih gemuk.

Berita tentang ayam berbulu pertama kali muncul pada tahun 2002, dan sejak itu tidak ada lagi perkara baru yang didengar. Kurangnya keluar di media tentang ayam khusus menunjukkan bahawa penciptaan Mr Cahaner itu tidak pernah berkembang biak secara komersial.

Inovasi genetik ayam tanpa bulu ini sebenarnya telah dilakukan sejak 2002, dan kurangnya berita perkembangan baru tentang ayam tanpa bulu ini menunjukkan genetik ayam tanpa bulu ini tidak boleh dikembangkan untuk pasaran komersial.

Anda baru saja membaca artikel yang berkategori BERITA / Perkara PELIK / tahukah anda dengan judul Gambar Ayam bogel tanpa bulu...Menarik. Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://cmdia.blogspot.com/2012/07/gambar-ayam-bogel-tanpa-bulumenarik.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Hafiz Muslim -

Belum ada komentar untuk "Gambar Ayam bogel tanpa bulu...Menarik"

Post a Comment

terima kasih kerana sudi memberi coment, harap datang ke blog ini lagi ya.