As-Sisi Pernah Ancam Para Hakim

Kaherah . Seorang pemanggil bernama Musthafa menghubungi stesen televisyen Aljazeera dalam sebuah acara yang disiarkan secara langsung , Jumat ( 29/11/2013 ) . Musthafa menyatakan bahawa dirinya mempunyai sebuah rakaman perkataan As - Sisi yang mengandungi ancaman kepada para hakim dan pimpinan kehakiman di Mesir .
Rakaman tersebut diambil dalam mesyuarat antara As - Sisi dan para hakim pada tarikh 4 Julai yang silam . Pada mesyuarat tersebut As - Sisi berkata :
" Kalian semua pasti tahu bahawa Mursi masih menjadi presiden yang sah . Kerana aku yang telah menjatuhkannya , maka aku pun boleh mengembalikannya . Saat ini juga . Tapi kalian tahu apa yang akan berlaku jika dia kembali menjadi presiden ? Apa yang akan dilakukannya terhadap kalian ? Kalian adalah orang - orang yang rasuah . Institusi kehakiman hanya dipenuhi keluarga - keluarga kalian . Sekarang terserah kalian , kalian mau mendukungku secara penuh , atau aku akan kembalikan Mursi menjadi presiden ? Lalu dia akan melakukan pembersihan kehakiman . "
Di akhir perbincangan , penyiar Aljazeera memastikan apakah Musthafa benar - benar menyimpan rakaman tersebut , dan memintanya untuk menghubungi bahagian redaksi Aljazeera . ( msa / dakwatuna / aljazeera )Editor : Moh Sofwan Abbas
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori ARTIKEL PANAS / Musuh Kita / tahukah anda dengan judul As-Sisi Pernah Ancam Para Hakim . Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://cmdia.blogspot.com/2013/12/as-sisi-pernah-ancam-para-hakim.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Hafiz Muslim -

Belum ada komentar untuk "As-Sisi Pernah Ancam Para Hakim "

Post a Comment

terima kasih kerana sudi memberi coment, harap datang ke blog ini lagi ya.