Penemuan Baru: Haram Minuman Coca Cola...

bahaya, coca cola, tanda, bukti, alkohol, mabuk, arak, kajian terbaru, asal usul
Menurut kajian dan ujian terbaru yang dilakukan Institut PenggunaK ebangsaan Paris, minuman soda terkenal berasal dari Amerika Coca-Cola mengandungi alkohol.

INC yang berpusat di Parisitu mengatakan, selainCoca-Cola tanda Pepsi Colajuga mengandungi alkohol. Berita yang cukup mengejutkan ini dikeluarkan Press TV pada Sabtu 30 Jun 2012 lalu.

Majalah Perancis "60 Million Consumer" menerbitkan hasil ujian yang mengatakan bahawa tahap alkohol yang terdapat pada Coca-Cola adalah 10 mg per liter atau kira-kira 0,001 peratus alkohol.

Ujian itu juga menunjukkan "adanya unsur tertentu, seperti hidrokarbon yang dikenali sebagai alergen."

Bahan kontroversi lain yang terkandung dalam Coca-Cola adalah asam fosfat, pemanis atau pewarna E150d (karamel amonia sulfit). Bahan-bahan itu baru saja disenaraikan oleh Negara Negeri di California sebagai berbahaya bagi kesihatan.

Coca-Cola dan Pepsi Cola telah mengumumkan bahawa mereka tidak akan menggunakan bahan-bahan itu dalam produk mereka di Amerika Syarikat.

Survey juga mendedahkan bahawa jumlah gula yang tinggi terdapat dalam minuman tersebut, antara 17dan 19 potong gula satu liternya.

Berita ini tentu meresahkan pengguna Islam, kerana Islam melarang tegas minuman beralkohol..
 
P--- Tolong Share Kepada Rakan / Sahabat Kita, Moga-Moga Di Beri Hidayah.... Amin
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori ARTIKEL PANAS / BERITA / Musuh Kita / tahukah anda dengan judul Penemuan Baru: Haram Minuman Coca Cola.... Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://cmdia.blogspot.com/2012/07/penemuan-baru-haram-minuman-coca-cola.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown -

Belum ada komentar untuk "Penemuan Baru: Haram Minuman Coca Cola..."

Post a Comment

terima kasih kerana sudi memberi coment, harap datang ke blog ini lagi ya.