Gambar Al-Quran Terbesar Di Dunia...


Sebuah Al-Quran telah berjaya dihasilkan di ibu Kota Afghanistan. Apa yang menariknya, Al-Quran yang dihasilkan tersebut merupakan ciptaan dikataan paling terbesar di dunia.

Sebuah kitab suci Al-Quran yang dikatakan terbesar di dunia telah berjaya dihasilkan di ibu kota Afghanistan, Kabul dengan kerjasama Syarikat Reverra Ltd. (Italy). Ia seberat 1,102 paun dan mempunyai 218 muka surat kain serta kertas yang terikat di dalam penutup kulit yang diperbuat daripada 21 ekor kambing. Ia dibiayai Alhaj Sayed Mansoor Naderi. Al-Quran tersebut menggabungkan skrip emas dengan berjuta-juta titik kecil yang berwarna-warni, yang membentuk hiasan sangat simbolik di sekitar muka surat gergasi itu.

Seperti yang kita ketahui, Al-Quran merupakan mukjizat terbesar yang diturunkan kepada baginda Nabi Muhammad SAW melalui perantara Malaikat Jibrail. Al-Quran merupakan panduan hidup semua umat di atas muka bumi ini. Mari kita lihat gambar menarik naskah Al-Quran yang terbesar di dunia ini. Jom!
P-- Kagum kan? Belum pasti akan matlamat dan niat sebenar Al-Quran terbesar ini dihasilkan. Tetapi, harapnya bukanlah sekadar untuk bermegah-megah, mengejar rasa bangga dan  hanya untuk pameran sahaja. Wallahua’lam.. Semoga kecintaan kita kepada Al-Quran sentiasa bertambah. Melayukini.net
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori ALQURAN / BERITA / KELEBIHAN / KISAH INSAN AGUNG / Zikir dan Doa dengan judul Gambar Al-Quran Terbesar Di Dunia.... Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://cmdia.blogspot.com/2012/07/gambar-al-quran-terbesar-di-dunia.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown -

Belum ada komentar untuk "Gambar Al-Quran Terbesar Di Dunia..."

Post a Comment

terima kasih kerana sudi memberi coment, harap datang ke blog ini lagi ya.