Akibat Ditinggalkan ibu, bahana bisnes dosa...

Dosa ibu, bahana bisnes dosa, Kesannya, hidup saya kini terumbang-ambing tanpa arah tuju selain terpaksa mengorbankan alam persekolahan,” kata remaja, Musliha, 16, yang menjadi mangsa buruan ceti haram bersama dua lagi abangnya berusia 20 dan 18 tahun,
KUALA LUMPUR: “Saya kini ibarat sebatang kara selepas ditinggalkan ibu di rumah anak yatim manakala dua abang terpaksa bersembunyi di Seremban dan Kajang mendapatkan perlindungan sejurus dua ceti haram memburu kami sekeluarga.

“Semua kejadian berpunca daripada kegagalan ibu melangsaikan pinjaman ceti sebanyak RM50,000 selepas membuka perniagaan rumah urut.

“Kesannya, hidup saya kini terumbang-ambing tanpa arah tuju selain terpaksa mengorbankan alam persekolahan,” kata remaja, Musliha, 16, yang menjadi mangsa buruan ceti haram bersama dua lagi abangnya berusia 20 dan 18 tahun.

Mendedahkan perkara itu, Musliha berkata, pada 2010, ibunya yang berusia 40 tahun dan berpengalaman selama 15 tahun sebagai tukang urut merancang membuka perniagaan pusat urut bersama ibu saudaranya dengan meminjam wang daripada ceti sebanyak RM30,000.

Katanya, selepas pinjaman dilulus, pusat urut diimpikan akhirnya ditubuhkan di sebuah kawasan di Kajang, namun tidak sampai dua bulan beroperasi, ia diserbu pihak berkuasa dan ditutup.

Sumber : Hmetro
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori BERDOSA / BERITA / JENAYAH dengan judul Akibat Ditinggalkan ibu, bahana bisnes dosa.... Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://cmdia.blogspot.com/2012/06/akibat-ditinggalkan-ibu-bahana-bisnes.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown -

Belum ada komentar untuk "Akibat Ditinggalkan ibu, bahana bisnes dosa..."

Post a Comment

terima kasih kerana sudi memberi coment, harap datang ke blog ini lagi ya.