adakah sejadah berdiri itu khurafat??



pada akhir2 ini banyak perkara pelik telah berlaku, banyak tempat didunia telah dikejut dengan sejadah berdiri, malah di malaysia sendiri pun telah berlaku perkara yang sama.
dan dalam tahun yang sama juga kita dengar satu khabar yang pelik lagi telah berlaku di negera rusia, iaitu seorang budak yang keluar tulisan ayat al-quran di tubuh dan lengan nya.
sebenarnya apa yang sedang berlaku sekarang??
apa yang sedang berlaku itu bukan bahasan saya, apa yang saya nak bahas disini ialah: apa pandangan kita tentang semua ini??
saya terbaca dalam surat khabar dan ada sebahgian mufti dan ustaz memberi fatwa/menghukum bahawa siapa yang percaya tentang sejadah berdiri ini akan membawa kepada syirik,
terkejut juga bila mendengar, terlintas difikiran saya bahawa apa yang bawa sampai jadi syirik??dikatakan perkara ini khurafat, inilah tajuk bahasan saya: adakah sejadah berdiri itu khurafat??
apa makna khurafat? khurafat ialah perkara yang pelik yang tak masuk akal, kejadian yang berlaku diluar batasan akal.

 adakah semua perkara yang pelik itu khurafat??

perkara yang pelik yang telah berlaku diantaranya:
A= seperti kisah nabi yunus: bahtera yang besar tapi bila nabi yunus naik seorang saja bahtera itu nak tenggelam,( masuk akal tak? itu nabi)

B= kaum nabi saleh as: mereka telah dikurnia kebijaksanaan sehingga mereka boleh tahu pada sesuatu pohon buah mana yang akan jatuh dan bila akan jatuh, sehingga mereka boleh letak tangan dan buah itu jatuh di tangan mereka, (masuk akal tak?)
adakah semua ini khurafat juga? tidak!! kenapa? sebab !!

perkara yang pelik itu banyak bahgian diantranya:
1= mukjizat untuk para nabi.
2= karamah untuk para wali.
3= teguran dari allah kepada manusia.
akan sambung episod kedua
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori ULASAN dengan judul adakah sejadah berdiri itu khurafat??. Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://cmdia.blogspot.com/2012/01/adakah-sejadah-berdiri-itu-khurafat.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown -

Belum ada komentar untuk "adakah sejadah berdiri itu khurafat??"

Post a Comment

terima kasih kerana sudi memberi coment, harap datang ke blog ini lagi ya.