Qatar sepakat dengan Britain bimbing pengganas di Syria

Rangkaian TV Lubnan, Almanar melaporkan bahawa perisikan Barat dan Arab menggunakan sempadan utara Lubnan sebagai pangkalan mereka untuk melakukan operasi rahsia dan memudahkan penyeludupan senjata melintasi sempadan ke Syria.

Pejabat berita Lubnan juga melaporkan bahawa dua warga negara Britain dan seorang warga Qatar telah melawat daerah akkar di Lubnan utara pada bulan terakhir untuk melakukan pertemuan dengan pemberontak Syria dan mengumpul maklumat tentang laluan penyeludupan senjata ke Syria.

Ini terjadi ketika The Washington Post melaporkan bulan lalu bahawa pengganas Syria telah menerima senjata secara penting dan lebih banyak lagi dalam beberapa minggu terakhir.

Selain itu, The Daily Star melaporkan awal bulan ini bahawa Britain, pasukan Special Air Service (SAS) dan agen MI6 yang mendirikan kem di Syria sehingga mereka akan dapat membantu pemberontak bersenjata Syria, dalam kes perang saudara di negara ini.

Bahkan pada awal Februari, sebuah laporan yang diterbitkan oleh laman perisikan Israel DebkaFile menunjukkan pasukan khas Britain yang beroperasi di Syria, mengarahkan penghantaran peluru dan taktik kepada pengganas bersenjata bagi pertempuran berdarah terhadap orang awam di bandar Homs, Syria.

Selanjutnya, setelah pembunuhan di Houla, BBC menerbitkan foto anak-anak Iraq yang mati untuk menggambarkan pembunuhan Houla dan pemerintah britain mengusir diplomat Syria dari London sementara bukti yang dikeluarkan oleh kerajaan Syria menunjukkan bahawa pembunuhan tersebut dilakukan oleh pemberontak bersenjata yang disokong Britain sendiri.
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori BERITA dengan judul Qatar sepakat dengan Britain bimbing pengganas di Syria. Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://cmdia.blogspot.com/2012/06/qatar-sepakat-dengan-britain-bimbing.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown -

Belum ada komentar untuk "Qatar sepakat dengan Britain bimbing pengganas di Syria"

Post a Comment

terima kasih kerana sudi memberi coment, harap datang ke blog ini lagi ya.