10 teori Zionis yang wajib Telitikan kembali

Misteri sentiasa menarik perhatian sebagai suatu teori konspirasi. Sama ada agama, sains, politik, peperangan atau ekonomi, teori konspirasi ini secara konsistennya telah muncul sepanjang sejarah purba yang berterusan sehingga ke hari ini.

Dengan teori-teori itu yang tidak terhitung banyaknya yang terdapat di seluruh laman web, yang mana setiap sesuatu teori itu membentangkan agendanya tersendiri sering meyakinkan bahawa "kebenaran" yang didakwa, antara fakta dengan penipuan seolah-olah semakin kabur dari hari ke hari. Berikut adalah senarai teori konspirasi yang paling popular dalam sejarah dunia. 
 Teori Konspirasi 9/11
Kepercayaan yang paling popular - malah di Amerika Syarikat sendiri pun - insiden 9/11 dirancang atau dibenarkan berlaku oleh kerajaan ketika itu untuk melahirkan sokongan rakyat Amerika dan dunia untuk pencerobohan di Timur Tengah, kononnya berperang bagi  memberi perlindungan semata-mata untuk tujuan merampas rizab minyak Timur Tengah dan seterusnya, Pax Americana.
 Teori  konspirasi Pearl Harbor
Peguambela teori ini percaya bahawa pegawai-pegawai di peringkat tertinggi dalam kerajaan AS dan British, termasuk Presiden Amerika Syarikat Franklin D. Roosevelt sendiri, tahu Jepun akan membuat serangan terlebih dahulu,dan melakukan serangan balas dengan niat untuk 'menipu' Führer Jerman Adolf Hitler dan  mengisytiharkan perang ke atas Amerika, memaksa dia campur tangan untuk membantu pihak Berikat.
Teori Konspirasi  Perintah Dunia Baru
Konspirasi berkisar konsep Perintah Dunia Baru, yang ingin  menguasai dunia secara tersembunyi dengan menyebarkan pengaruhnya dan meningkatkan kekuatan  bagi tujuan menjadikan dunia di bawah pemerintahan yang bersatu atau bertuankan kerajaan.
Teori Konspirasi Kematian Puteri Diana Bukan berpunca Dari Kemalangan 
Diana Princess of Wales telah dibunuh oleh Perkhidmatan Perisikan Britain Secret untuk mengelakkan hubungannya dengan pengeluar filem Muslim Mesir iaitu Dodi Fayed daripada menjatuhkan kesucian dan maruah Keluarga Diraja British. Dipercayai pada masa itu bahawa Diana telah mengandung dan merancang untuk bertunang dengan Fayed.
Teori Konspirasi Pembunuhan JFK
Penyelidik Amerika percaya bahawa pembunuhan John F. Kennedy melibatkan konspirasi yang dirancang oleh agensi perisikan Amerika atau Rusia,kerajaan Israel dan Presiden Cuba Fidel Castro.
Teori konspirasi pemanasan global adalah penipuan
Fenomena pemanasan global adalah satu penipuan saintifik yang direka-reka oleh kerajaan zionis dengan alasan untuk menaikkan cukai dan menarik sokongan kewangan yang lebih besar.
Teori Konspirasi Roswell UFO Bukti Kewujudan Alien
Pada bulan Julai tahun 1947, pesawat yang terlibat dalam kemalangan, yang dinyatakan oleh saksi pertama sebagai "cakera terbang" dijumpai di Roswell, New Mexico.Justeru itu,tentera Amerika Syarikat (AS) telah mendakwa ia adalah belon pengawasan tentera makhluk asing.
 Teori Konspirasi pendaratan Apollo di bulan
Teori konspirasi pendaratan di Bulan adalah pemalsuan yang diadakan oleh beberapa atau semua elemen Projek Apollo oleh pihak NASA dan ahli-ahli organisasi lain. "[Via Wikipedia]. Peguambela teori-teori tertentu percaya bahawa set mock-up telah digunakan untuk filem aksi pendaratan.
Teori Konspirasi “Protokol-protokol lama yang dipelajari Zionis”
“Protokol-protokol lama yang dipelajari Zionis” adalah panduan teks lama yang dipelajari Yahudi  kaedah untuk mengawal ekonomi dunia dan media, akhirnya untuk mencapai dominasi global. Sejak beberapa tahun kebelakangan ini, bukti yang menunjukkan propaganda penipuan semata-mata.
 Teori Konspirasi CIA-Bin Laden
Penyokong konspirasi bulat-bulat mendakwa bahawa Osama Bin Laden telah dilatih dan ditaja oleh CIA untuk melawan pencerobohan Soviet di Afghanistan. Kepercayaan bertambah sejak selepas insiden 9/11 merujuk yang bahawa Osama bin Laden adalah "dalang" sementara yang lain menegaskan beliau masih bekerja untuk CIA.
Anda baru saja membaca artikel yang berkategori Musuh Kita / tahukah anda dengan judul 10 teori Zionis yang wajib Telitikan kembali. Anda bisa bookmark halaman ini dengan URL http://cmdia.blogspot.com/2012/06/10-teori-zionis-yang-wajib-telitikan.html. Terima kasih!
Ditulis oleh: Unknown -

Belum ada komentar untuk "10 teori Zionis yang wajib Telitikan kembali"

Post a Comment

terima kasih kerana sudi memberi coment, harap datang ke blog ini lagi ya.